PULAU LANGKAWI, 05 Mac 2013  – Yang Berhormat Dato’ Paduka Mukhriz Tun Mahathir, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri mengadakan lawatan kerja ke Kompleks Kraf Langkawi baru-baru ini. Beliau tiba di sini pada jam 10.30 pagi dan dimulai dengan lawatan ke bengkel pembuatan produk kraf kristal, Faizy Crystal Glass Blowing Sdn. Bhd.

Beliau meluangkan masa hampir 30 minit untuk melihat demonstrasi pembuatan produk kraf kristal di samping meninjau produk-produk yang terdapat di galeri pameran tersebut. Encik Kamarul Faizy Bin Roslan, pengurus bengkel berkenaan memberi penerangan kepada para tetamu yang hadir.  Seterusnya beliau telah dibawa ke bazar jualan untuk melawat ke ruang-ruang jualan penduduk tempatan. Yang berhormat Dato’ turut meluangkan masa untuk beramah-mesra dengan para peniaga di samping melihat produk-produk kraf yang terdapat di situ.


Turut hadir di dalam lawatan kerja ini adalah Yang Berbahagia Ketua Pengarah MATRADE, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif (Perancang & Pembangunan) LADA, Pengarah SME Corp. Kedah / Perlis serta Pengarah MIDA Kedah / Perlis. Lawatan kerja ini berakhir pada jam 11.30 pagi.


 'BUDI BAHASA BUDAYA KITA'